Sista natten med gänget...

...om man nu väljer att kalla de boende på gruppbostaden där jag arbeter för gänget. Knappt halva passet avverkat och minuterna kryper verkligen sakta förbi. Det känns som jag inledde arbetspasset någon gång i förra veckan, och att jag sedan dess vandrat omkring här, utan mat, sömn eller andra nödvändigheter. Imorgon klockan 1045 lyfter flyget som ska ta mig till stockholm, därifrån åker jag buss till västerås och så småningom ska jag förhoppningsvis närma mig Norra Malmaberg och Johannas famn någon gång kring tresnåret. Ett tag kändes det verkligen som att den här sommaren aldrig skulle ta slut, eller i alla fall inte den delen av den som spenderats i Boden. Jag har saknat Johanna och Umeå och har mest bara jobbat här. På arbetsläger i min föredetta hemstad, typ. Nåja, det finns förstås ljusglimtar i det hela också, jag har ju till exempel fått möjlighet att umgås med en del goda vänner och med min familj. Jag och Kristoffer har verkligen hängt konstant den här sommaren, och det, plus samtalen från Johanna har fått fungera som min livlina. Johanna ja, nu åker jag som sagt ner till henne, för att sedan åka vidare till Estland nu på torsdag. Det känns som det kan bli hur bra som helst, min första lilla semester med henne. Efter Estland väntar en tid i Västerås där tanken är att jag ska bekanta mig lite ytterligare med hennes värld. Någon gång i slutet av månaden bär det sedan av till Umeå igen, till vår lägenhet. Det känns så sjukt bra att säga det, "till vår lägenhet", nu är hon ju fast hos mig, nu kommer hon inte undan!
Måndag den tredje september börjar jag läsa engelska etapp 1. Jag har fått all kursinformation och det ser faktiskt riktigt bra ut. Dessutom ska det bli skönt att få plugga lite på riktigt! Känner mig lite sugen på att återuppta radiojobbet igen, men jag vet inte, det tog så galet mycket tid senast, så någon musikchef blir jag nog inte igen.
Nu ska jag gå en liten rond och kolla läget på mina boende, blöjbyte is the shit(gruppbostadshumor)

Föresten, vilken är den ultimata åldern för en finska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0