Summering av gårdagen

Igår bestämde jag, Johanna och Andreas oss för att det var läge för att träffas över ett par öl och avhandla den gångna sommaren. Öl efter öl försvann ner genom min hals och man kan med lätthet säga att det blev lite för mycket av det goda, så här kommer kvällens händelser i kronologisk ordning:
  1. Markus leker sprinter, faller och skrapar upp höft och armbåge
  2. Andreas skriker "fan vad du var klimatsmart då, din jääävel!", till förbipasserande cyklist.
  3. Johanna frågar Andreas varför Ida, hans flickvän, inte ville följa med. Andreas svarar "för att hon tycker att Markus är så satans pretto och inte fattar att jag kan umgås med honom"
  4. Markus sjunger "vi är kukarna hammarby" över hela hela Umeå.
  5. Markus skäller ut vakt som vill se kår-legitimation.
  6. Markus skäller ut garderobspersonal som inte kan bjussa på den lilla enkrona som saknas.
  7. Johanna pussar kille på kinden för en krona, Markus blir sned.
  8. Markus kallar bartendern för värdelös.
  9. Ful teknolog dansar med Johanna, Markus klämmer om kuken på honom.
  10. Markus och Andreas bälgar i sig sprit.
  11. Kräks
  12. Taxi
  13. Kräks
  14. Johanna bäddar ner Markus i sängen. Johanna är snäll.
  15. Sömn
Jag är 22 år, helt klart ett par år för gammal för att bli redlös och bråka på krogen(till mitt försvar är Andreas 24, och har idag ingen aning hur han kom hem). Nåja, igår höll jag brandtal om sanning och rätt, idag vill jag spy i en vattenklosett. En slagen man på eget grepp är vad jag är, skamsen och mörbultad. En lugn kväll ikväll, klockan är snart halv tio och jag ska snart släpa min lekamen till sängs.
Over and out, med Tiger Lou's last night they had to carry me home i huvudet.

Kommentarer
Postat av: snakke

"Markus kallar bartendern för värdelös" - Hahahahahah!
Oh herredjävlar, där gav du mig just veckans skratt.

2007-08-31 @ 13:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0