UB

Sitter på UB, skoldagen börjar egentligen först om en timme, usch.
I natt fick jag knappt någon sömn. Jag fick ingen ro alls, utan att egentligen veta varför. Julångest???

Terminen börjar dra sig mot sitt slut nu, den 22 december sätter jag mig på en buss och beger mig norrut. Efter det väntar ett ganska långt jul-lov. Johanna åker till Thailand över julen, jag är avundsjuk på Thailand. Är jag konstig som tror att hon ska försvinna från mig om jag inte finns där för att påverka henne?

Igår började jag teckna. Tanken har varit att jag ska börja oljemåla, men eftersom utrustningen inte har rymts i budgeten så fick det bli blyerts. Mina två första alster är en reproduktion av den här bilden() och en nakenskiss. Jag har en snäll flickvän som poserar för mig, och jag tycker i alla fall nästan att jag gjorde hennes kropp rättvisa.

Fick mich, vad jag är trött.

Jag har en massa småuppgifter i skolan nu, det är drygt, jobbigt och tidskrävande och jag tar mycket hellre en tenta.

Igår gjorde jag bort mig rejält i skolan, först höll jag ett brandtal om det förkastliga i att generalisera kring etniska grupper. bara för att inleda nästa mening med "chinese people..."

Obama leder inför det första av demokraternas primaries i staterna, jag håller tummarna.

Kommer nya julkalendern hålla?

Nytt jobb, som faktiskt funkar riktigt bra. Städjobb låter kanske inte allt för härligt, men det är faktiskt ett skönt avbrott i pluggandet.

Har börjat toknöta super mario bros. 1, 2 och 3. Nu jävlar tar jag igen för morsan och farsans teknikfientlighet!

Vid bordet intill sitter några och skriver om tysklands konstutition, de är rätt kassa. Undrar om man framstår som en besserwisser om man går fram till okända människor för att förklara hur det ligger till?

Jag börjar kännsa mig som en av det gamla gardet på universitetet, särskilt i jämförelse med de "färska" som man pluggar med. De är så stressade, så nykläckta från gymnasiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0