Tidigarelagd jobbstart

Idag sa Cyndi Lauper en lustig sak på TV; "Girls just wanna have fun var mer än en låt, det var startskottet för en hel feministrörelse". Otroligt lustigt, inte sant?

Per Morberg på TV nu, jag har svängt fram och tillbaka när det gäller min inställning till den mannen, men nu har jag slutligen bestämt mig: Per Morberg är sexighet personifierat. Han har något hemingwayskt( hemingwayuesqe?) över sig, man är en magiker i köket, han är konstnärlig, han har spelat på dramaten, men han andas samtidigt en sådan manlighet som får en att misstänka att en vanlig tisdag för honom kan innebära att springa ifrån tjurar i Pamplona. I ruset av min nyfunnaförälskelse letade jag upp hans hemsida (permorberg.com), och det hela blir bara bättre, hans totala avsaknad av självdistans saknar nog motstycke i Sverige. Han ser på sig själv som en scenens virtuos, trots att hans karriär till stor del bestått av roller i sunkiga beck-filmer och tv3-såpor. Som att detta inte vore nog så är man, via den officiella hemsidan, välkommen att bli medlem i hans egen officiella fanclub. Jag har tagit ställning! Per Morberg, din skamlösa självsäkerhet och din ständiga strävan mot att bli mannen över alla andra män, är det som gör min kväll!

Kommentarer
Postat av: J

Det är ju inte så att ni är särskilt olika heller...

2007-07-16 @ 14:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0