Umeå

Johannas föräldrar var här i helgen. Väldigt trevligt och jag tror nästan jag har dem på min sida!
Det blev god mat, bad och tillfälle att visa upp vår stad, även om det mesta även var nytt för mig.
Jobbar sista dagarna nu, sjukt skönt att komma undan telemarketing nu. aldrig mer, aldrig mer. Sedan ag sa upp mig har jag dessutom bara blivit placerad på riktiga pissprojekt, vilket i sin tur leder till att jag jobbar mer eller mindre gratis. Värdelöst var ordet.

Snart är det "sommarlov" och boden för min del, även fast jag måste erkänna att jag egentligen inte vill. Jag hade kunnat spendera sommaren på paradiset på jorden, och likväl hade det varit ett mörker, då hon inte är där. Jag är så fast i henne, hon är mitt livselixir och jag oroar mig över hur det egentligen ska gå utan henne. Nåja, efter sommaren väntar ett liv, ett liv med henne. Jag led ett mindre sammanbrott igår, inte över nervpärsen som bajen utsatte  mig och  björn för igår, utan över hur jag aldrig kommer kunna skapa ett passande sammanhang till de känslor jag hyser inför henne. Det finns liksom inte utrymme i världen för att göra hur jag upplever henne rättvisa. Men jag antar att det är så det kan vara, det kan inte finnas en kontext till varje fenomen. Jag kan bara fortsätta försöka förklara för henne vad hon betyder, och jobba hårt för att allt jag vill göra i livet, görs med henne vid min sida.

I dagarna reser syster stina till syster anna i usa. Jag önskar att jag hade den ekonomiska möjligheten att följa med, men med csn som huvudsaklig inkomst har man inte råd med några excesser. Det spelar emellertid inte någon jätteroll, jag är lycklig just nu, även utan usa-resa.

Nu ska jag äta choklad-i-banan med johanna. livet, mina vänner, är gott
image2

Kommentarer
Postat av: kattis

jag läser också bloggen, ville bara ha det sagt. ni är båda så livsglada att jag nästan blir mörkrädd. men samtidigt glad. lycka till med särbo-sommaren(och jag menar det faktiskt). jag längtar också till augusti och alla mina nya grannar.

2007-06-12 @ 22:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0