Låt 4

4. The Smiths-There Is a Light That Never Goes Out
Kliché, men en väldigt bra sådan. Min tanke var initialt att hålla både The Smiths och Morrissey utanför min låtlista, men det här är helt enkelt för bra och viktigt för att hållas utanför. Vad låten egentligen handlar om har det ordats om i många år, men för mig är det enkelt, det handlar om att efter en lång tids planlöst drivande hitta något som betyder allt. Det handlar om att gå från att inte ha någon hemvist till att hitta en plats som man inte skulle vilja byta ut mot något annat. Just såhär upplevde jag tiden då jag träffade Johanna. "Jag skulle vara tillfreds om jag skulle dö nu", sa jag flera gånger åt henne, när hon låg i min famn. Det skulle jag verkligen, då de stunderna är stunder av fullkomlighet.

"And if a double-decker bus crashes into us, to die by your side is such a heavenly way to die.
And if a ten-ton truck kills the both of us, to die by your side... Well, the pleasure - the privilege is mine"





Det här var förövrigt mitt hundrade inlägg på den här bloggen. kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0