som vanligt när man inte kan somna...

Vad är ditt livs största framgång?
Johanna, där råder ingen tvivel.

Och din största motgång?
För ett par år sedan nu, när jag bara kunde konstatera att jag inte hade någon som helst kontroll över mitt eget liv.

Vilken är din största fobi?
Fobi och fobi, men jag är i alla fall rädd för att avslöjas som fake. Därför försöker jag se till att jag inte gör anspråk på något jag inte kan leva upp till.

Om du fick välja, hur skulle du vilja dö?
När jag var yngre var jag övertygd om att jag skulle dö ung, och förhoppningsvis storslaget. Nu har jag lättare att se mig själv som gammal, och således är det också efter att ha levt ett fullgott liv som jag stilla vill somna in.

Vilken dag har varit den svåraste i ditt liv?
Jag vet inte, någon dag då det varit smärtsamt tydligt att det inte alltid blir som man tänkt sig.

Vad hatar du mest av allt?
Människor som anser sig kunna värdera ett människoliv utifrån ett "större" syfte. I min mening finns inget mer tröttsamt än unga idealister, sprungna ur medelklassen, hyttandes med pekfingret och basunerandes om revolution. Att romantisera över krig är fel, en död människa är död oavsett vad som föddes ur hennes bortgång. Er revolution är ett skämt.

Har du haft en riktigt dålig drogupplevelse?
Nja, alla de gånger man startat eller hamnat i onödiga bråk, i sådana fall.

Vilket är ditt favoritgift?
Alkohol.

Vilken bil skulle du helst vilja äga?
Ingen alls.

När bröt du ett löfte senast?
Jag vet faktiskt inte. Gör det mig till en bra människa; nej. Innebär det att jag bara är glömsk; ja.

Vilken är din favoritsvordom?
Pyt, cunt, fuck, horunge

Vad vet du idag som du önskar du visste när du var 15?
När jag var 15 trodde jag mig ha sett hela sanningen, idag är jag mer ödmjuk inför, well, praktiskt taget allt.

Konstigaste stället du vaknat upp på?
Under ett portabelt element

Nämn fem saker du gör när ingen ser dig.
Sjunger, spelar luftgitarr, dansar, speglar mig och plockar ögonbrynen

Märkligaste ryktet du hört om dig själv?
Att jag varit i slagsmål som aldrig ägt rum, att jag skulle vara homosexuell, att jag är hetlevrad som satan

Vilket av dina karaktärsdrag är du minst stolt över?
Att jag är feg.

Ångrar du något i livet?
Jag förstår inte dem som säger att de inte ångrar något. Mitt liv har varit fullt av mindre genomtänkta händelser.
Jag ångrar de gånger då jag gjort människor oförtjänt ledsna och jag ångrar de gånger jag inte ställt krav själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0