Umeåhöst

Ja, verkligen. Höstens disiga fukt lägger sig verkligen som en blöt filt över ansiktet, så fort man sticker ut det utanför dörren. Jag har idag ägnat mig åt vitt skilda aktiviteter, så som löpning och bibelläsning. Vilken av dessa som är att betrakta som mer givande kan vi låta förbli osagt, men risken finns att apokalypsens fyra hästar även i fortsättningen får ta större utrymme än sina apostla kollegor. Det här säger förstås mest om min träningsdiciplin, då jag ändå bara bläddrar i bibeln ett par gånger om året.

Johanna ropar efter mig med frågor om Shirley Clamp. Jag tror att hon löser korsord, Johanna alltså, vad Shirley Clamp gör just nu är, för mig, totalt oviktigt.

Tidigare ikväll har vi tittat på "skild" och rapporteringen kring hovrättens fällande dom mot de så kallade stureplansprofilerna. "Skild" fick mig att inse att jag är ganska konservativ när det kommer till relationer. Att höra en ung tjej prata om att hon räknar både med att hinna med att gifta och skilja sig gjorde mig illa till mods. Gällande våldtäktsdomen så såg jag en ung kvinna sitta och prata om de "tysta våldtäkterna", det sexet som kvinnor ställer upp på för att det förväntas av dem, för att de t.ex låtit sig bjudas på drinkar. Det hela är äckligt och att dessa kvinnor förpassats till en sådan verklighet är bara djupt beklagligt och fel. Det här fenomenet gör att idioter till män kan tycka att det, på sätt och vis, handlar om ett utbyte av tjänster. I den stunden upphör kvinnan som människa och övergår till en inköpt knulldocka. De här jävla idioterna legitimerar att analt våldta en hjälplös kvinna genom detta, att hon var medveten vad det handlar om. Det är något ruttet som ligger över  vissa människor ur vår generations förhållande till sex, det sexuella våldet ligger allt för ofta, alltför nära för allt för många människor, och jag vill fan inte vara med. Så fan, tjejer, ha hur mycket sex NI vill, men bara när NI vill. Och killar, killar för fan, förutsätt fan i mig aldrig att tjejen från krogen verkligen vill bli dubblad, en i vardera hål, bara för att hon tog emot en drink och var dum nog att följa med just er hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0