Adrian Mole

Håller just nu på att läsa Sue Townsends första bok om Adrian Mole. Visst, det känns som något man borde satt tänderna i för ganska många år sedan, men det är ändå helt klart underhållande. Boken får ses som ett slags tidsdokument för "Thatcher-barnen" och kan förmodligen frambringa en hel del minnen för generationen före min egen. Med detta som bakgrund började jag fundera kring vad och vilka som kan tänkas vara lämpliga händelser, företeelser och personer, för att på ett så brett sätt som möjligt porträttera vår egen samtid, det vill säga, saker som kommer få gemeneman att tänka "ah, det kommer jag ihåg". Här följer min lista(kommentera gärna med tillägg):

  • Facebookmissbrukets faror
  • Ebba von Sydow
  • Lifestyleaktig morgon-tv med Tilde de Paula
  • Britneys rakade huvud
  • Ring-in-och-vinnprogram på tv
  • KY-utbildningar
  • GPS
  • Myspacestjärnor
  • Global uppvärmning
  • Lagom mycket Bush-hat på MTV
  • Oversizeade kaffemuggar
  • Stieg Larsson
  • Fastighetsskatten?
  • Trängselavgifter
  • Janne Josefsson-journalistik
  • Livscoachning
  • Livsstilsmagasin
  • Manligt mode
  • Sydostasien
  • Ordningsbetyg
  • Timbaland
  • La Liga
  • Rosa bandet
  • Alex Schulman
  • Carolina Gynning
  • Liten försvunnen, förmodligen mördad, unge från England
  • Nya Moderaterna

Kommentarer
Postat av: Frda

Ebba von Sydow, klockren!
Jag lägger till fenomenet rondellhundar. Jag skrattar varje gång de seriösa nyhetsuppläsarna säger rondellhund. Sjukt roligt.

2007-09-16 @ 18:24:34
URL: http://adirf.blogg.se
Postat av: snakke

EY! Don't badmouth KY-utbildningar! Kvalificerad Yrkesutbildning is teh shit!

2007-09-18 @ 23:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0